Ett glimmer eller kanske ett ljus.

Halloj alla glada och pigga!

Tänkte bara..lite för mig själv men tänkte dela med mig utav tanken.

Ni får ursäkta min stavning,skrev på mobilen.

Du vet den känslan man får när man verkligen tycker om en person.
Typ när du nyss ha träffat en kille/tjej och du verkligen inser direkt att shit han/hon verkar verkligen vara någonting för mig.
Tankarna sveper omkring i huvudet på dig och all fokus ligger på honom/henne.
Men i alla fall ni fattar koseptett i det hela?
Så till poängen,när du då har träffat en person du känner så för och du verkligen känner hur mycket du vill vara i hans/hennes närhet.
Hur du känner dig trygg och säker i dens närhet.
(Det är ju oftast det man vill känna,trygghet,säkerhet,närhet & självklart kärlek) när du väl känner den känslan,så anser vi (läs dom flesta) att det är kärlek då. (självklart om det är ömsesidigt,eller ja du kan ju vara kär.behöver ju inte alltid vara ömsesidigt.)
Om du väl känner den känslan och du har hittat en sån person som passar in på det jag skrev,ta då vara på det slösa inte bort det.
Jag har hört många säga att
"jag har inte tid med pojkvän/flickvän nu så jag är hellre singel och väntar tills jag har mer tid över."
Alltså hallå,hur tänker du egentligen där?
Tänk så var hon/ han den rätta och du ignorerar det BARA för att du hade mycket att göra.(!?)
Visst fine,det kanske är mycket i skolan/ på jobbet men hallå?
Vad gör det? Det är ju inte så att bara gör att du har mycket att göra så kommer personen inte hindra dig från att göra det du måste, personen kommer ju inte hindra dig från att vara med dina vänner osv,ni fattar?
De jag vill komma framtill är att..man har alltid tid för kärlek.
Om det nu är mycket på jobbet/skolan visst men alltså,den personen har säkert också något som måste fixas och har ju också egna vänner.
& herregud kärlek kan ju även vara som ett lugnande piller,veta att du har någon där och veta att desto fortare jag blir klar och desto bättre jag gör det så kommer det löna sig på kanske flera olika sätt.
Du får ju då tid med din flickvän/pojkvän minst två dagar i veckan (Ja läs TVÅ.)
Det måste inte vara mera,det är nyttigt att sakna varandra man stärker sitt förhållande och man utnyttjar tiden tillsammans med personen mera.

Så om du känner att du inte har tid för pojkvän/flickvän så..skippa den känslan alla har tid för sånt.
Alla ( Läs alla) behöver kärlek,så är det bara det är ren fakta.

Hur mysigt och kul hade det inte kunnat bli att sitta och plugga med någon som man tycker om?
Jag har sitt många som har gått från singel till förhållande,som har blivit till en bättre människa.
Som höjer sina betyg & som pluggar och har roligt med sin "kärlek".

Så att säga att man inte har tid för det..ja enligt mig är det ren bullshit.

Jag hoppas ni förstod vad jag ville nå framtill?
Om inte lägg en kommentar här på kommentarsfältet eller i den där frågelådan lite längre åt sidan.
& tack för att du tog dig tid att läsa.

Kraaaaaaam :)

Bild @ weheartit.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback