en tanke & en fundering

Tanken sitter som fast limmad i hjärnan på mig & jag kan inte låta bli att fundera.
På allt, allt som livet innebär.
Alla krav som har dykigt upp från ingenstans.
Alla krav vi ”tonåringar” sätter på varandra, hur många är det egentligen som når upp till dom kraven?
Jag menar.. Är man smal har man anorexia och det är fel.
Är man tjock.. ja då har man fetma och så duger man inte till.
jag menar.. är det kroppsbyggnaden som spelar roll?  Som avgör om man duger till?
Enligt mig så har det ingen betydelse.
Jag har vänner som har fetma & anorexia, men dom duger till så otroligt mycket.
Dom är helt underbara personer.
Och det är ju inte deras kroppsbyggnad som avgör hur dom är som personer.

Jag känner mig nästan som en liten filosof.. funderingarna kommer bara upp en efter en.
Jag vet inte riktigt, det måste väl betyda något? Att det är fel det som händer.
Det borde inte finnas några krav på någon.
Jag menar, vi föddes inte för varandras skull. Vi föddes för att det hör till livet.
Vi lever för att föröka & det är ingen som ska sätta krav som ska berätta för dig hur du ska va.

Alla är ju bra på sitt sätt, alla är unika.
Tänk om alla hade varit likadana. Om alla hade haft den ”perfekta” kroppen.
förresten finns det ens en ”perfekt” kropp?
Enligt mig, nej.
Enligt andra, ja. Visst vi kanske har en bild utav dröm kroppen som man vill ha.
Men jag är rätt hundra på att vi alla har olika dröm kroppar.
Så att säga den ”perfekta” kroppen, är egentligen fel.

Tänk om alla hade betet sig på samma sätt, hade varit likadana.
Då hade ingen varit speciell, ingen hade varit unik.
Vi alla är vackra som vi är, vi är speciella , unika & ja helt underbara.
Så att ha fetma eller anorexia är inte fel.
Det är däremot farligt för en själv. Men utåt sätt? Nej inte enligt mig.
Sen kan man ju ha olika uppfattningar och olika åsikter om det.
men enligt mig, så är alla vackra. Även fast någon kanske är tjock och någon pinnsmal.
Men alla kan ju inte vara där i mellan.

Jag tycker att det är bra, att det finns olika kroppsbyggnader att alla inte har samma former och inte är likadana.
Jag själv hade tyckt att det hade varit sjukt jobbigt.
Men kom ihåg, alla är vi unika, vackra & speciella!
Never forget the honey, you are like a star. You are not like someone else you are you.
And you have to be happy over that!

Postat av: lovan

sv: tack detsamma! :)

Vi ska fira mig idag eftersom jag fyller 15 imorgon, så släkten kommer hit lite senare, själv? :)

2012-01-21 @ 15:23:06
URL: http://lovangustavsson.blogg.se/
Postat av: Isabell

Bra skrivet! :D

2012-01-21 @ 15:56:14
URL: http://isabellhedberg.blogg.se/
Postat av: lovan

sv: tackar!! :D

2012-01-21 @ 15:56:38
URL: http://lovangustavsson.blogg.se/
Postat av: lovan

sv: nja inget mer än pengar, för just nu har jag inte så mycket kvar eftersom jag köpte en iphone 4s haha :))

2012-01-21 @ 16:08:25
URL: http://lovangustavsson.blogg.se/
Postat av: Isabell

Sv: Tack detsamma! ^^

2012-01-21 @ 16:37:35
URL: http://isabellhedberg.blogg.se/
Postat av: lovan

sv: om jag är, fast ville egentligen ha vit men de fanns inte och jag va tvungen att ha ny eftersom min andra gick sönder så det fick bli en svart ;)

2012-01-21 @ 16:47:38
URL: http://lovangustavsson.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback