ord.

Jag hittade denna texten som en kille har skrivit.
de är sant de han säger och bra ord.
ja ge den en chans.




Jag hoppas att jag kan påverka dig på ett positivt sätt, få dig att tänka till, tänka annorlunda och få dig att öppna ögonen och se det du har blundat för, men samtidigt inte ändra den du är,för du ska vara dig själv.


Det Viktigaste är att vara sig själv, försök ALDRIG att vara någon annan, du duger precis som DU är, kom ihåg det. Visa INTE bilder på andra, ljug INTE om vem du är, din ålder, ditt sätt att vara eller ditt utseende. Finns ingen poäng med det. Du ska vara den du är, va stolt över dig, bättra på dig själv, men ljug aldrig, va aldrig någon annan. Du är speciell. Glöm inte det.


Du känner att du inte duger till? Att alla andra är så mycket snyggare? Att du vill vara en någon annan? Men du glömmer en viktig del. Det viktiga är inte vad ANDRA tycker, utan vad du själv tycker. Lär dig tycka om det du ser i spegeln, känn att DU tycker att DU är Snygg, söt.. Då kommer du otroligt långt. Men för det är du INTE bättre än andra, alla är lika mycket värda. Dock kommer du att må mycket bättre och slippa vara beroende av att göra saker för att ANDRA ska tycka att du är snygg, tycka om dig osv. Dessutom kommer du att må mycket bättre!


Många dömer en innan man ens fått en chans, eftersom att någon annan redan har förbrukat den. Jag vill visa att alla killar inte är idioter. Jag håller med om att en del är det, men långt ifrån alla.


Har du blivit utnyttjad, sårad, krossad eller utsatt på något vis är det väldigt lätt att man drar alla över en gräns, tror att alla är likadana, eftersom man haft otur att träffa på fel människor, för många gånger.


Det är mänskligt att fungera såhär och jag har full förståelse för det, även om det är väldigt synd.
Det förstör väldigt mycket för individen i sig, man får svårt att lita på någon, ge sig in i relationer eller ens vilja ta upp nya relationer, eftersom man hela tiden har i baktanken att personerna vill något helt annat än vad de säger.


Det är även synd eftersom de som inte är beter sig på det här viset och vill väl, som mig, blir bemötta som att det är självklart att man är en idiot som vill illa bara för att de personen mött tidigare har betett sig fel.


En del ger en inte ens en enda chans att visa vem man egentligen är, utan tänker, ”Aha en kille, då måste han vara en idiot”, som utnyttjar, är ute efter sex eller så är han kanske en våldtäktsman.


Det är såhär man blir bemött, i alla fall på nätet. Blir dömd på förhand, ibland måste man till och med bevisa motsatsen, annars är man en idiot. Man ska vara försiktig, men det finns en gräns. Man ska inte generalisera folk, med orealistiska argument som att bara för att man är kille skulle man vara en idiot eftersom att ”Alla killar är idioter”.


JAG är en kille som nog upplevs som extremt omtänksam, ärlig, kärleksfull, charmig och har bra humor, jag brukar få folk att skratta. Jag finns alltid där för de som behöver mig, vad det än är så lyssnar jag alltid, även om jag inte känner personen. Resten får ni ta reda på själva om ni vill. Va inte rädda att fråga något, jag brukar ha svar.


Jag tvingar ingen att berätta något, det är inte det som är meningen. Jag vill få personen att må bättre, inte få den att berätta för att jag är nyfiken. Det går alltid att prata med mig, jag dömer ingen och har tyvärr hört för mycket, för att bli totalt chockad. Dock ska ni veta att detta inte får mig att se era problem som ingenting, även om det finns de som har det värre är de alltid lika stora för er.


Jag kan inte lova att det jag säger, skriver, tänker eller gör kan hjälpa er, det minsta jag kan göra är att lyssna och försöka.


De som tror att killar endast tänker på sex och att det är deras mål med att skriva, prata eller försöker få er, har nog rätt, när det gäller många, framför allt på nätet. Det finns de som vill hitta kärlek, som tycker att kärlek är viktigast, jag är en av de.


Jag skulle ärligt talat kunna vara tillsammans med en tjej som jag var kär i och strunta i sex överhuvudtaget eftersom det finns så mycket mer att tänka på, finns så mycket mer som betyder så mycket mer!


Det finns så mycket mer man kan göra i ett förhållande som betyder så mycket mer. Om jag träffar en tjej skulle jag vara nöjd bara vi gick en promenad t ex. Det är något som jag skulle komma ihåg, sakna och tänka på. Jag värdesätter små saker. Även det lilla kan betyda mycket. Tro mig.


Jag har aldrig, och kommer aldrig att utnyttja en tjej eller någon annan för den delen. Det är helt fel att utnyttja någon för egen vinning, utnyttja någon som är svagare, som kanske inte vågar säga nej eller som inte förstår vad den vill. Jag förstår om ni som blivit det någon gång känner att alla killar är idioter just då, alla är likadana. Så är det inte, det gäller att man vågar ta in att det finns folk som beter sig såhär, men att det INTE betyder att alla vill en illa. Försök att se utåt och se personer som människor, individer, och generalisera inte efter kön eller ålder.


Om ni vill ha några råd för att slippa att bli utnyttjade bör ni lära känna personen först, insidan, mer på djupet och inte bara ytligt. Skriv mer än bara "vad gör du?" "hur mår du?". Prata mer om seriösa saker, våga öppna dig lite, annars är det väldigt svårt att lära känna varann. Då visar man bara en tillgjord bild av sig själv, istället för sitt rätta jag. Men var försiktig, känn efter att det känns rätt, att du kan öppna dig för personen.


Vänta med att träffa personen tills det känns rätt. Det är omöjligt att säga "hur länge" man ska vänta. Det beror helt på om ni börjar lära känna varann på riktigt direkt eller bara sitter och pratar ytligt. Då kan det ena fallet vara lagom efter några veckor, medan det andra inte har kommit lika långt på ett år. Så det beror helt på. Känn efter själva.


Försök ta reda på varför personen är intresserad av just dig, eller kan han/hon lika gärna ta vem som helst? Har han/hon inte tid att vänta kanske han/hon inte vill ha just dig. Ni kanske känner att då gäller det att skynda sig innan hon/han tar någon annan? Kan ofta kännas så, men det är en varningssignal. Börjar personen hota med att ta någon annan eller att ni märker det på något annat sätt bör ni SE UPP! Om ni inte njuter av att bli sårade förstås.


När du har börjat träffa personen, eventuellt blivit tillsammans med honom eller henne, Vänta och se, våga säga nej till exempelvis sex om du är osäker på vad personen vill med dig. I början ska det finnas annat att tänka på.


Vill personen ha sex med dig, men du vill vänta, och personen inte kan vänta, är det absolut inget att ha eller någon förlust att dumpa. Det kan kännas jobbigt, men du kan spara lite hjärtesorg. Lätta råd, enkla att följa. Blir ni sårade ändå, även om ni känner personen djupt, beror det antagligen på andra saker, det kommer troligen göra mer ont. Men dock är risken mindre att det inträffar.


Jag faller ofta för ett speciellt utseende. Det handlar INTE om att personen ska vara snygg, söt, sexig, fin osv. Det har egentligen ingenting med kärlek att göra. Det viktigaste är att hon har det där speciella! Det är det som är så svårt att hitta. Det finns väldigt mycket söta och snygga tjejer där ute, men det är ytterst få som får mig att känna det där speciella.


Jag värdesätter en omtänksam, kärleksfull, ärlig, snäll och rolig tjej som man kan prata om allt med. Att kunna prata om allt tycker jag är väldigt viktigt. Det handlar inte bara om att kunna säga hur man vill ha det eller inte, vad man vill göra och inte. Utan det handlar om att man ska kunna förlita sig på varann, kunna berätta saker man inte vill berätta för vem som helst. Det är bland det viktigaste för mig.


De som vill ha en "snygg" eller "söt" eller "sexig" tjej med stora bröst och allt det där, vill oftast ha tjejen mer som en "sak" än en person och en livskamrat som de är kära i. Deras "kärlek" sitter istället i tjejens utseende och kropp, och deras intresse för tjejen, med beteckning hur tjejen ser ut och vad de vill göra med henne.


När det sedan avtar, avtar även "kärlek", vilket gör att de gör slut med tjejen. Jag tror att det är en stor anledning till varför tjejer blir dumpade efter killen haft sex med de. Kanske var de inte så snygga som killen trodde, kanske har han redan tröttnat? Det är därför man behöver vara på sin vakt, för att inte bli sårad. Är killen ute efter mig som individ och person? Eller efter min kropp? Vad är viktigt för mig? Vad vill jag med den här killen? Sedan kom ni bara vill ha en kk och ha sex med killen, kanske det inte spelar så stor roll. Det är helt upp till er.


Till er som undrar, så tycker jag om ROSA. Eller okej, jag älskar ROSA. Det har inget med någon sexuell läggning att göra. Det är bara en färg, samma sak med dem som tycker att musik har något med det att göra. Det är bara fördomar utan några som helst grunder.


När jag ändå är inne på sexuell läggning kan jag tillägga att jag inte har några fördomar mot någon av de. Jag tycker det är bra att folk står för vad de känner och tycker. Det är inget fel med att vara varken bi, homosexuell eller hetero och vad det nu mer finns. Det är starkt att stå för den man är. De som har fördomar mot det, är nog oftast rädda själva.


Tror ni att det jag skrivit är BULLSHIT? Och att jag har suttit och skrivit ner allt detta för att sedan vara något helt annat än vad jag utger mig för att vara är ni välkomna att tro det. Dock tycker jag att jag förklarat tillräckligt att man inte ska döma någon innan man lärt känna personen. Jag tänker därför inte försöka övertyga er på något sätt, det är ert val. Men jag rekommenderar er starkt att ni lär känna mig först och sedan drar era egna slutsatser.


Skriv ett MAIL om ni vill lära känna mig mer, jag är öppen för alla typer av människor, jag svarar på allt. Fråga gärna något om ni behöver hjälp eller om det är något annat ni undrar över, ingen fråga är för dum, ingen tanke är för dum.


Jag vill tacka för att ni orkade läsa igenom allt. Jag hoppas att det inte tog allt för mycket på krafterna och att något av det har fastnat. Ni kanske har fått tänka till en hel del? Skriv gärna om ni har några funderingar angående det jag skrivit eller något annat. Som ni märker gillar jag att skriva. Det kan bli väldigt långt när jag väl börjat skriva, förlåt.


Våga att öppna dina ögon och se mig och våra medmänniskor och lär känna både dem och mig innan ni dömer någon.


Jag finns här om du undrar något, jag finns här om du behöver mig, var inte rädd att fråga, jag vill inget illa, bara hjälpa. Så var inte rädd för att höra av dig!


Jag vill inte att du ska känna att JAG är "bättre" än DIG på något sett, jag vill inte att du ska känna att du INTE är "värd" att prata med mig, att du inte är "värd" MIG. För det är inte det jag försöker uttrycka eller förmedla. Det är det jag försöker undvika att höra.



Läs, inse och förstå!

Kärlek, en känsla, en underbar känsla. Något som inte går att ta på, något man bara kan känna. Kärleken är något starkt, som kan få vem som helst att svettas av välbehag, den är genomträngande, uppfyller våra sinnen och lustar. Vi vill vara nära den som stimulerar våra hjärtan, en lycklig kärlek, är en besvarad kärlek. Men hur ska man veta om personen i fråga inte säger det rakt ut och vi ser på uttrycket att denne verkligen menar varenda ord? Även om ord inte alltid är det bästa sättet att förmedla kärlek.


För vad betyder egentligen ord?

- Ingenting, ord är ord. Kärlek består inte av ord, det består av känslor, därför kan vi inte beskriva den med ord.

Man kan försöka, försöka att beskriva vad man känner, men det är få som lyckas, de som lyckas känner inte en så stark känsla, de känner den ytligt, den känslan går att ta på. Men äkta kärlek går inte att ta på, den går inte att beskrivas, den går bara att känna.


Tillbaka till varför inte ord betyder något. Det är inte vad vi säger, det är inte vad vi känner, det är inte vad vi gör och visar för personen som vi älskar som betyder något för denne, även om det är det man kan tro. Det är hur denne uppfattar det, hur denna person känner och hur denne tar emot den kärlek man försöker förmedla. Allt handlar om att prata ett språk, både med känslor och verbalt som denne förstår. Man kan inte bara kasta ur sig ord.



- Jag älskar dig.

Orden är tomma utan en känsla bakom, det är bara ord som alla andra. Orden är lätta att säga. Men det är inte orden som betyder något, det är känslan som får en att vilja förmedla orden, det är vilken pondus man har att förmedla, hur starkt man förmedlar det. Men fortfarande är det inte det viktigaste. Eftersom det viktigaste är fortfarande hur mottagaren tar emot ens kärlek, inte hur bra man än tycker att man försökt få pesonen att inse, det spelar ingen roll så länge inte denna förstår vad du säger. Det är viktigt att tänka på.


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback